Game of Thrones gratis en legaal bingewatchen en geld toe krijgen

Game of Thrones Ziggo Movies & Series XL

Deel dit blogartikel op Social Media

Alle seizoenen van Game of Thrones gratis en legaal bingewatchen terwijl je geld toe krijgt

Vanwege het coronavirus (COVID-19) zitten velen van ons thuis. Netflix heeft het drukker dan ooit tevoren. Tijd om series zoals Game of Thrones (nogmaals) te kijken! Game of Thrones kun je echter niet kijken via Netflix. Desalniettemin kunnen bestaande klanten van Ziggo gratis en legaal Game of Thrones bingewatchen. Met het Ziggo tv-pakket genaamd Movies & Series XL krijg je toegang tot honderden films, series en tv-zenders. Ook de meest exclusieve films en series van HBO zijn ingegrepen. Normaliter kost dat tv-pakket EUR 11,95 per maand. Maar, met één telefoontje naar Ziggo krijg je binnen vijf minuten, drie tot zes maanden gratis toegang tot dit tv-pakket (eindigt automatisch) en zes tot negen maanden lang maandelijks EUR 16,05 tot EUR 18,55 korting op je abonnement. Als je er ook nog een nieuwe modem bij wilt dan komt er ook een monteur dat gratis bij je installeren. Overstappen 2.0 noem ik dat.

Ziggo ervaringen

Ruim drie jaar geleden hadden mijn partner en ik het helemaal gehad met Ziggo. De wifi-verbinding was uitermate belabberd, maar we betaalden wel maandelijks ‘de hoofdprijs’. Hoewel ik al zo lang als ik me kan herinneren jaarlijks van zorgverzekeraar, telecomprovider (m.b.t. mobiele telefoon) en energieleverancier overstap, had ik dat nooit eerder gedaan voor wat betreft tv+internet. Toen ik het ouderlijk huis verliet heb ik de aanbieders van tv+internet met elkaar vergeleken en een abonnement afgesloten bij Ziggo. Ontzettend weinig aanbieders, heel veel slechte recensies en bizar hoge abonnementstarieven die qua prijzen ook nog eens niet veel van elkaar verschilden. Ziggo had (op papier) de beste prijs/kwaliteit-verhouding, dus, proberen maar…

In het begin had ik – op de maandelijkse kosten na – weinig te klagen. Geen storingen, ruim aanbod qua tv- en radiozenders en snel en stabiel internet. Top-keuze, dacht ik. Jaren later leerde ik mijn partner kennen en gingen we samenwonen. Terwijl ik het merendeel van de dag(en) op kantoor doorbracht, nam mijn partner ontslag en stortte zich volledig op diens studie. De wifi-verbinding werd thuis dus ineens veel intensiever gebruikt. Toen bleek, dat we (overdag) wel degelijk regelmatig last van storingen bleken te hebben. Heel vervelend, maar er is geen (goed) alternatief, dacht ik.

Na enkele maanden geklaag te hebben gehoord als ik ‘s-avonds thuiskwam, begon ook ik me te storen aan de dienstverlening van Ziggo. Want, mijn wifi-verbinding werd ook steeds slechter! Weer vele maanden later was ineens de maat vol. Ik was er hélemaal klaar mee dus die zaterdag ging ik aanbieders van tv+internet vergelijken. Voor het eerst in jaren dus en wat bleek: er is zowaar concurrentie op die markt ontstaan! Eindelijk!

Overstappen

Na lang wikken en wegen, koos ik voor Telfort. Ook ditmaal las ik weer tientallen negatieve ervaringen van andere klanten over dit bedrijf, maar zoeken naar positieve ervaringen bij andere aanbieders van tv+internet is ook nu nog als zoeken naar een speld in een hooiberg. Na het formulier online te hebben ingevuld, ontving ik de bevestiging dat Telfort mijn overeenkomst met Ziggo zou opzeggen en ik na de maand opzegtermijn, tv+internet zou ontvangen van Telfort. Er zou zelfs een bedrijf (kosteloos) glasvezel komen aanleggen. Mooi. En toch ook wel spannend. Heb ik hier wel goed aan gedaan? Die reviews waren niet mals en de CI+ module van Ziggo bespaart me toch weer een kastje onder de tv…

Drie uur later kreeg ik een e-mail van Ziggo, met daarin onder andere het volgende:

Aantrekkelijk aanbod

Wij vinden het erg jammer dat u opzegt. Daarom willen wij graag proberen om u van gedachte te laten veranderen. Wij hebben onlangs onze diensten aangepast, waardoor Ziggo u weer meer biedt. Wilt u toch klant blijven? Dan geven we u een zeer interessante korting op een pakket naar uw keuze. Nieuwsgierig? Onze medewerkers vertellen u graag meer. Bel 0900-1884 (normaal tarief). Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Ziggo

Niet overstappen

Dergelijke oproepen negeer ik dus altijd. Ik weet niet waarom, maar ik heb Ziggo toch gebeld. Uiteraard kreeg ik direct een zeer beleefde medewerker van de klantenservice aan de lijn. Deze vroeg mij naar de redenen waarom ik had opgezegd. Slechte wifi-verbinding en hoge maandelijkse kosten dus. Ik was klaar met Ziggo en wilde naar een andere aanbieder van tv+internet. Plots bleek dat ik een verouderde modem had en Ziggo sinds enkele jaren aan nieuwe klanten een andere modem aanbood. “Veel sneller en stabieler! Zal ik een gratis monteur sturen om deze bij u te installeren?”

Fijn dat me die niet eerder was aangeboden… Het goede nieuws was, dat als ik mijn contract met twaalf maanden zou verlengen, ik naast die nieuwe modem gedurende de eerste zes maanden slechts EUR 29,95 zou gaan betalen. Bovendien zou ik zes maanden gratis het tv-pakket Movies & Series XL krijgen, dat automatisch zou worden beëindigd. Nou interesseerde dat tv-pakket me totaal niet, maar die korting was hoger dan het voordeel dat ik bij Telfort zou behalen. Je raadt het al, ik koos ervoor om bij Ziggo te blijven. Direct na het telefoontje (en de e-mail van Ziggo waarin e.e.a. werd bevestigd) heb ik Telfort gebeld om gebruik te maken van mijn herroepingsrecht en de bestelling dus binnen 14 dagen te annuleren. Geen probleem, mij werd zelfs nog gevraagd welk aanbod Ziggo had gedaan, maar qua kosten kon Telfort me geen beter aanbod doen.

Gratis Game of Thrones bingewatchen

Direct na mijn telefoontje met Ziggo, ging mijn nieuwe abonnement in en hadden wij toegang tot Movies & Series XL. En dus ook toegang tot alle content van HBO. Laat Game of Thrones nou net van HBO zijn en alle seizoenen erop staan! Top! En het leuke is, we bespaarden ook nog eens EUR 18,55 per maand!

Overigens is het uiteindelijk ook weer goed gekomen met de wifi-verbinding. Binnen enkele dagen werd de nieuwe modem geleverd en de monteur zou 2 weken later langskomen om alles in te stellen. Uiteraard ging er toch iets mis bij Ziggo. Iemand had een schakeltje omgezet in het systeem waardoor we geen internet meer hadden totdat de nieuwe modem was geïnstalleerd en geactiveerd. En laat de afspraak met de monteur nou pas een week later gepland staan en het schakeltje niet teruggezet kunnen worden… Gelukkig konden we zelf met een medewerker van de klantenservice aan de lijn de modem installeren en hadden we een uur later weer internet.

Jaarlijks besparen op kosten Ziggo door niet over te stappen

Je raadt het al: sindsdien bel ik jaarlijks even met de klantenservice van Ziggo. Ik zeg dat ik overweeg om over te stappen naar een andere tv+internet aanbieder. Vervolgens krijg ik de vraag om welke redenen ik dat overweeg. Dan zeg ik de waarheid: dat ik geen klachten heb maar gebruik wil maken van een welkomstkorting van de aanbieder die op dat moment het goedkoopst is. Ook zeg ik dat ik het jaar ervoor een interessante aanbieding van Ziggo kreeg om te blijven. “Geldt zo’n aanbieding nu ook?”

De medewerker van de klantenservice zegt vervolgens dat hij/zij mij een aantal vragen moet stellen en dat afhankelijk van mijn antwoorden, het systeem daar antwoord op zal geven. Na zo’n 10-15 vragen krijg ik steevast als aanbieding dat ik weer enkele maanden gratis het tv-pakket Movies & Series XL krijg (of een ander tv-pakket zoals het sport-pakket), en de eerste zes tot negen maanden EUR 29,95 tot EUR 34,95 hoef te betalen. Hoe negatiever je antwoorden zijn, des te hoger je korting wordt.

Doe er je voordeel mee! Thuis zit je voorlopig toch en besparen op kosten in onzekere tijden is altijd verstandig! Het Nibud bevestigde dat vorige week nog maar eens. Winter is coming…

Ook interessant!

3 reacties

  1. Wij hebben wel een heel ander pakket bij Ziggo (alleen TV) maar heb toch ook 1 maand korting gekregen en Movies & Series XL voor 6 maanden gratis.

    Dank voor de tip!

  2. Heel mooi systeem dit inderdaad! Ik doe dit al jaren, sinds ik het blog van Ramith Sethi begon te lezen en had ook steeds 6 maanden korting.
    Twee jaar geleden heb ik via overstapservice van KPN mijn abonnement bij Ziggo laten opzeggen. Ik werd weer gebeld en uiteindelijk heb ik zelfs 9 maanden 50% korting gekregen plus inderdaad Movies & Series XL voor 6 maanden gratis!
    Toen ik na een jaar dreigde op te zeggen, zeiden ze dat ze dit niet meer konden aanbieden. Ik heb toen mijn abonnement zelf opgezegd (experiment: geen wifi in huis), zonder overstapservice. Ik werd weer gebeld, maar de 9 maanden aanbieding was nog steeds geen optie, ook al zagen ze in het systeem.
    Wegens corona leek het toch een goed idee om thuis wifi te hebben(…), dus via Ziggo gestart (levertijd van 1 dag en opzegtermijn van 1 maand). Zelfde week aangemeld bij KPN -> afmelding bij Ziggo via overstapservice -> gebeld door Ziggo -> weer 9 maanden 50% korting + Movies & Series XL voor 6 maanden gratis! Die overstapservice is dus echt wel noodzakelijk om ze zo ver te krijgen, maar wie weet kun je er de volgende keer nóg een scherper aanbod uit krijgen!
    Kun je nagaan wat een winst ze maken, als ze dit toch gewoon kunnen aanbieden…

    1. Leuk om te lezen! Ik kan deze zomer ook weer opzeggen, zal het dan ook eens via KPN proberen. Misschien dat Ziggo extra ver gaat om te voorkomen dat je naar KPN overstapt, omdat ze die als ‘aartsvijand’ zien… Leuk idee dat je KPN aan het werk zet om Ziggo’s kosten te drukken 🙂

      Belachelijk inderdaad hoeveel winst ze maken, maar zoals altijd betaalt de slapende klant voor de assertieve klant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.